Personal training

Wat is nu eigenlijk Personal Training?

Het woord zegt het al: persoonlijke training. Aangezien ieder mens uniek is, past er bij iedereen een ander trainingsplan.

Het is dan ook belangrijk om zo’n plan voor u op maat te maken, zodat u uw doelen behaalt én de resultaten behoudt.

Een Personal Trainer is iemand die de kennis en kunde heeft om een dergelijk bewegingsplan op te stellen aan de hand van uw wensen en lichamelijke conditie. Deze begeleidt u niet alleen op het fysieke, maar ook op het mentale vlak. Dit is namelijk minstens zo belangrijk.
Een juiste mindset is dé sleutel tot succes: gemotiveerd zijn én blijven!

Zie hier onder een korte impressie van de mogelijkheden van Personal Training bij 25tien:


KLIK HIER voor impressie 25tien Personal Training


Om gewicht kwijt te raken, moeten er veranderingen plaatsvinden in je levensstijl. Actiever zijn en Buikvet-verbranden_25tien_personal_training_Waalre_afvallen_conditieverantwoorder gaan eten, is al een goede start. Afvallen lijkt heel makkelijk, maar is toch erg lastig. Het liefste willen mensen zo veel mogelijk afvallen in een zo kort mogelijke tijd. En dan ook nog het liefste met zo min mogelijk moeite! Wat zij vaak als “oplossing” zien; minder eten. Dit is een foute aanpak. Op een verantwoorde manier afvallen betekent dat je rond de 1 kilo per week afvalt. Val je veel sneller af, dan wordt je vetvrije spiermassa ook veel minder en dat niet het resultaat dat je wilt. Maar de vraag is die je jezelf moet stellen is;” wil ik afvallen of afslanken?” Veel mensen bedoelen afslanken terwijl zij afvallen zeggen. Afvallen is vooral dat ene getal op de weegschaal naar beneden krijgen. Afslanken is je lichaam beter in shape krijgen, jezelf fitter voelen en een betere conditie opbouwen. Strak in je vel Strakker in je vel zitten bereik je door, een combinatie van conditie- en krachttraining. Hierbij krijg je een betere conditie en ben je fitter en sterker in je spieren, waardoor je bij alle activiteiten meer energie overhebt. De combinatie conditie- en krachttraining is essentieel; spieren zijn de motor van je lichaam, vet is je brandstof. Hoe groter jouw motor is, hoe groter je verbranding. Hierdoor zul je dus meer vet verliezen.

Conditietraining is het verbeteren van je cardiovasculaire systeem; je hart, longen en aderen, in interval_conditie_25tien_personal_training_waalrecombinatie met het verkrijgen van meer kracht, uithoudingsvermogen en flexibiliteit in je spieren. Om conditie op te bouwen is het zinvol om voor een langere periode verschillende oefeningen te doen. Condtietraining draagt bij aan een algehele goede lichamelijke en geestelijke conditie. Waarom? Conditie is het vermogen van je lichaam om gedurende een langere periode een bepaalde activiteit vol te houden. Door je conditie op te bouwen ontwikkel je een sterker hart. Doordat je hart sterker wordt, kan het krachtiger het bloed door je lichaam laten circuleren, waardoor je spieren meer zuurstof zullen ontvangen. Met meer zuurstofopname kan je bepaalde prestaties langer volhouden zonder direct uitgeput te raken. Voordelen Dit hoef ik jou niet uit te leggen! Je loopt makkelijker de trap op, bent minder snel moe tijdens die fietstocht of haalt de train net wel in plaats van net niet! Hoe trainen we? Iedere activiteit die je hartslag verhoogt en deze langer dan 10 minuten hoog houdt is al een goede training voor je conditie. Voorbeelden;

  • Hardlopen
  • Fietsen
  • Dansen
  • Skaten
  • - of trainingen waar je minder snel aan denkt: zwemmen, roeien en klimmen

Belangrijk is dat je deze activiteiten regelmatig doet. Minimaal 3 keer per week een half uurtje of langer je hart goed aan te pompen krijgen zorgt voor een goede algemene conditie. Wil je een sportspecifieke conditie opbouwen, dan kun je het beste heel doelgericht aan het werk gaan en in verschillende hartslagzones trainen. Een Personal Trainer met verstand van zaken kan je hiermee heel goed helpen. Lang geleden? Als het al een tijd geleden is dat je actief bent geweest is het verstandig om te starten onder begeleiding van ene Personal Trainer. Hij weet hoe je het beste de intensiteit, duur en frequentie van de training kunt opbouwen zonder dat je spieren, pezen en gewrichten overbelast raken. Hij kan je ook advies geven over jou meest geschikte beweegvormen en een programma op maat opstellen waarmee je blessures voorkomt en snel vooruitgang boekt. OBESITAS Ik begeleid ook mensen met overgewicht of (morbide) obesitas om hen een gezonde levensstijl aan te leren. Met behulp van mental coaching, boodschappencoaching en het opstellen van beweeg- en voedingsschema`s kan ik gerichte begeleiding geven. Voor de langere termijn bereik je hiermee het beste resultaat!

Krachttraining is met name bedoeld voor het opbouwen van en sterker worden in spierkracht. Zo haal 25tien_personal_training_sixpackje, het maximale eruit en leid je je prestaties naar een hoger niveau. Door krachttraining wordt je gehele lichaam sterker. Dit kan rugklachten helpen voorkomen, maar ook algehele afbreuk aan spierweefsel bij het ouder worden. Ik bied tevens specifieke kracht- en conditietraining aan aan (top)sporters.   Krachttraining en gewichtsbeheersing Naarmate we ouder worden nemen de spieren in omvang af. Met regelmatige krachttraining kun je dit verlies tegengaan en zelfs opnieuw opbouwen. Met meer spiermassa verbrandt je lichaam ook meer calorieën (afname vetmassa). Zelf als je rust! Krachttraining is een sterk onderschat hulpmiddel voor je gewichtsbeheersing en voor mensen met overgewicht. Krachttraining is dus absoluut niet alleen voor bodybuilders!   Hoe trainen? Met verschillende trainingsmiddelen in de vorm van de Kinesiswand, TRX, kettlebells, dumbells, BOSUballen en dynabands maak ik je lichaam sterker en verhoog ik de belastbaarheid van je lichaam.   Voordelen krachttraining

  • Minder snel blessures
  • Minder snel moe
  • Krachtigere uitstraling
  • Strakker in je vel
  • Betere lichaamshouding
  • Meer zelfvertrouwen
  • Innerlijke kracht

“op 1 januari 2013 werd ik ten huwelijk gevraagd door mijn vriend. Ik ben de gelukkigste vrouw van de weddingShaperhele wereld, ik ga trouwen! Natuurlijk begonnen we meteen met alles uit te zoeken; mooie ringen, een locatie voor het feest, catering en natuurlijk een jurk. Mijn meisjesdroom kwam uit…een trouwjurk! Tijdens het passen dacht ik telkens aan de jurk uit mijn dromen, en daar hing ie. Niet in mijn maat…. De verkoopster vertelde dat ze de jurk uiteraard kon vermaken, maar wild ik dit wel? Via een vriendin kwam ik bij Johan terecht. Zij had ervaring met hem als Personal Trainer en had goede resultaten geboekt. We stonden op het punt aardig wat geld uit te geven voor onze trouwdag. Alle kosten die we maakten waren voor die ene dag zelf, behalve de ringen, die we ons hele leven zullen dragen. Johan gaf me stof tot nadenken: : “Waarom investeer je niet in je gezondheid en lichaam zodat je hier ook je hele plezier van hebt en zodat je je droomjurk aan kunt op de mooiste dag van je leven?” We hebben hier goed over nagedacht en dit was wat ik wilde, iets blijvends!   Door een kort maar intensief traject heb ik, samen met mijn man, uiteindelijk levensstijl kunnen omgooien, mijn droomjurk op mijn eigen trouwerij kunnen dragen en ik sport nu structureel 2 keer in de week. Ik voel me heerlijk, zit lekker in mijn vel… Dit had ik al veel eerder moeten doen!”